С удивлением понял, что я ранее неверно определял уровень масла в АКП финика.
Полез в мануал, цитирую:
Checking A/T Fluid
1. Warm up engine.
2. Check for fluid leakage.
3. Before driving, fluid level can be checked at fluid temperatures
of 30 to 50°C (86 to 122°F) using “COLD” range on dipstick.
a. Park vehicle on level surface and set parking brake.
b. Start engine and move selector lever through each gear position.
Leave selector lever in “P” position.
c. Check fluid level with engine idling.
d. Remove dipstick and note reading. If level is at low side of
either range, and fluid to the charging pipe.
e. Re-insert dipstick into charging pipe as far as it will go.
f. Remove dipstick and note reading. If reading is at low side of
range, add fluid to the charging pipe.
Do not overfill.
4. Drive vehicle for approximately 5 minutes in urban areas.
5. Re-check fluid level at fluid temperatures of 50 to 80°C (122
to 176°F) using “HOT” range on dipstick.
Если коротко и на нашем:
а) завели машину, прогрели мотор, коробку прогнать по позициям (стоя на месте), оставить на Р (мотор не глушить) и смотрим щуп по отметке COLD
б) 5 минут покататься в городских условиях, мотор не глушим, смотрим щуп по отметке НОТ
Далее смотрим на картинку из мануала (скрин страницы в аттаче) и делаем выводы.
Плохо как недолив, так и перелив (чем грозит - гугл в помощь), недолив устраняем доливая нужное количество прямо в горловину щупа, перелив можно устранить используя капельницу и шприц (капельницу смотрите с более жестким шлангом, длина чуть больше щупа нужна).